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Fehlercodes - Marcus Schmitt - 23.06.2011

Hallo,

ich habe 2 Fehlercodes, hat jemand diese Codes schon mal bei seiner Corvette gehabt und was ist möglicherweise die Ursache dafür?

Die Codes sind:
P 0481 (hat wohl etwas mit dem Lüfter zu tun)
P 0804

Danke für eure Hilfe

Gruß Marcus


- raffel - 23.06.2011

Hi
Codes stehen in der Kaufberatung C5 oder einfach googeln.
Zwinkern


- Lord-Helmchen - 23.06.2011

Habe es leider nur auf englisch:

DTC P0481 Cooling Fan Relay 2 and 3 Control Circuit
Ignition voltage is supplied directly to the cooling fan relay coil. The PCM controls the relay by grounding the control circuit via an internal switch called a driver. The primary function of the driver is to supply the ground for the controlled component. Each driver has a fault line which the PCM monitors. When the PCM commands a component ON, the voltage of the control circuit should be low (near 0 volts). When the PCM commands the control circuit to a component OFF, the voltage potential of the circuit should be high (near the battery voltage). If the fault detection circuit senses a voltage other than what the PCM is expects, the fault line status changes causing the DTC to set.

The relay controls the high current flow to the cooling fans. This allows the PCM driver to only have to control the relatively low current used by the relay.

Conditions for Setting the DTC
The PCM detects that the commanded state of the driver and the actual state of the control circuit do not match

Conditions for Clearing the MIL/DTC
- A last test failed, or the current DTC, clears when the diagnostic runs and does not fail.
- A history DTC clears after 40 consecutive warm-up cycles, if failures are not reported by this or any other emission related diagnostic.
- Use a scan tool in order to clear the MIL/DTC.

DTC P0804 Skip Shift Lamp Control Circuit
The ENG IGN mini fuse supplies an ignition voltage directly to the 1 to 4 Upshift Lamp. The PCM controls the lamp by grounding the control circuit via an internal switch called a driver. The driver supplies the ground for the component being controlled. Each driver has a fault line which the PCM monitors. When the PCM commands a component ON, the voltage of the control circuit should be low (near 0 volts). When the PCM commands the control circuit to a component OFF, the voltage potential of the circuit should be high (near battery voltage). If the fault detection circuit senses a voltage other than what is expected, the fault line status changes causing the DTC to set.

Conditions for Setting the DTC
The PCM detects that the commanded state of the driver and the actual state of the control circuit do not match.

Conditions for Clearing the MIL/DTC
- A last test failed, or the current DTC, clears when the diagnostic runs and does not fail.
- A history DTC clears after 40 consecutive warm-up cycles, if failures are not reported by this or any other emission related diagnostic.
- Use a scan tool in order to clear the MIL/DTC.


- Marcus Schmitt - 25.06.2011

Hallo,

Vielen dank mal für die Info, mal schauen ob ich den Grund finden kann.

Gruß Marcus


- Marcus Schmitt - 05.07.2011

Hallo,

habe den Fehler P0804 gefunden, da war die Birne der Kontrolllampe defekt...

Aber leider finde ich den P0481 nicht. Relais und Sicherungen sind in Ordnung, Lüfter funktionieren auch.
Hat vielleicht jemand eine Ahnung ob man irgendwoher einen Stromlaufplan bekommen kann im www?

Gruß

Marcus Schmitt


- Thomas V - 05.07.2011

funktionieren beide Lüfter?

hier das Schaltbild:
bitte zeitnah kopieren da ich das nur eine begrenzte Zeit bereitstelle....!

[Bild: fan.jpg]


- Marcus Schmitt - 05.07.2011

Vielen Dank für die schnelle Hilfe, wenn ich die Lüfter brücke laufen sie an.

Gruß
Marcus


- Thomas V - 05.07.2011

Dann hast Du die Diagnosefunktion der Schaltung (siehe den Text vom Lord-Helmchen) nicht ganz verstanden.

Das PCM prüft die Funktion der Relaisspule, nicht ob der Lüfter tatsächlich dreht!
Wenn Du die Lüfter "brückst" kannst Du zwar tetsten ob diese okay sind, aber nicht ob die Relais
auch okay sind.
Prüfe die mal auf Widerstand an der Relaisspule: G2 nach E2 als Beispiel für Relais 45.....


Zitat:The PCM controls the relay by grounding the control circuit via an internal switch called a driver

Each driver has a fault line which the PCM monitors



- chevyman - 11.07.2011

Hi,
die Relais haben wir schon getauscht.
Auch den Sicherungskasten haben wir uns aus einer anderen Vette geborgt.

keine Veränderung :-(

Gruß


- Darkgreenneon - 17.07.2011

Zu dem obigen Problem kann ich leider keine Lösung anbieten,
aber falls jemand mit dem Fehler:

P 0430 H C: TWC System Low Effiency Bank 2-A was anfangen kann (Kat-Werte stimmen nicht, sagt zumindest Gearchatter), bitte melden.

Ebenso zeigt mir das DIC noch folgende aktuellen Fehler an:

B 0502 HC: RH DRL Relay Circuit
B 0507 HC: LH DRL Relay Circuit

Sind diese schlimm?