T56
#1
Hallo,

wer Probleme mit seinem 6-Gang Getriebe hat, oder eine kürzere Übersetzung für den 5. und 6. Gang sucht, kann sich mal den folgenden Link angucken:

https://www.g-forcetransmissions.com/tran_gt-56.asp
https://www.g-forcetransmissions.com/tra..._price.asp

Till
Dyno-Center, Hans-Böckler-Str. 13, 40764 Langenfeld, Tel. 02173-9377070
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#2
Die hier bieten auch sowas an. Meine, das ist preiswerter.

---> http://www.ddperformance.com
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#3
Das Teure an den Getrieben von G-Force sind die neuen Zahnräder. Außerdem ist das T56 Getriebe für die Corvette immer etwas teurer.

Interessant ist, dass die auch andere Übersetzungen für den 5. und 6. Gang anbieten, mit Synchros. Das gibt es sonst nicht - wäre mir zumindest nicht bekannt.

€5000 für ein Getriebe ist allerdings wirklich viel Geld.

Till
Dyno-Center, Hans-Böckler-Str. 13, 40764 Langenfeld, Tel. 02173-9377070
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#4
Hallo,

ich habe mal wegen dem fünften und sechsten Gang bei tsgear angefragt. Die Antwort trifft es noch nicht ganz, interessiert vielleicht trotzdem den ein oder anderen:

From mweinberg@rsgear.com Wed Feb 11 12:13:08 2004
Zitat:Thank you for your inquiry. We offer many varieties of racing and
performance T56 transmissions for C5 Corvettes. There are 3 basic ratios
available in these units.

LS1 ratios which are-2.66 1st, 1.78 2nd, 1.30 3rd, 1.00-1 4th, .74 5th, and
.50 6th, race ready $2240.00USD FOB NY

LS6 (Z06) ratios are-2.97-1 1st, 2.07-2nd, 1.43-3rd, 1.00-1 4th, .84-1 5th,
5.0 6th race ready $2545.00USD FOB NY

Close ratio T56- 2.29 1st, 1.61 2nd, 1.22 3rd, 1.00-1 4th, .85 5th, .75
6th, race ready $5,000.00USD FOB NY

Race ready units have a steel 3-4 shift fork, carbon fiber synchro rings,
and are shimmed for performance and durability. We build these units for
most of the professional teams that race in the Grand American Cup, Rolex,
Speed World Challenge, and SCCA T1 classes. We also offer the C5 Getrag
rear differentials in 4 ratios: 3.42, 3.73, 3.90, 4.10. and we have the
Exedy Single and twin Hyper clutches for the C5 Corvettes. These are the
only clutches that will perform perfectly in endurance and drag racing and
are completely streetable for daily driving. Please see our website
http://www.rsgear.com for more race units we have available. Please let me know if
I can be of further help.

Best regards,

Mike Weinberg, President
1-800-227-1523
Fax-845-753-2005 At 06:21 AM 2/10/2004, you wrote:
Dyno-Center, Hans-Böckler-Str. 13, 40764 Langenfeld, Tel. 02173-9377070
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#5
Die close-ratios sind VOLLGEIL !!! allerdings auch sehr teuer ...
Zitat:Original von till
Hallo,

ich habe mal wegen dem fünften und sechsten Gang bei tsgear angefragt. Die Antwort trifft es noch nicht ganz, interessiert vielleicht trotzdem den ein oder anderen:

From mweinberg@rsgear.com Wed Feb 11 12:13:08 2004
Zitat:Thank you for your inquiry. We offer many varieties of racing and
performance T56 transmissions for C5 Corvettes. There are 3 basic ratios
available in these units.

LS1 ratios which are-2.66 1st, 1.78 2nd, 1.30 3rd, 1.00-1 4th, .74 5th, and
.50 6th, race ready $2240.00USD FOB NY

LS6 (Z06) ratios are-2.97-1 1st, 2.07-2nd, 1.43-3rd, 1.00-1 4th, .84-1 5th,
5.0 6th race ready $2545.00USD FOB NY

Close ratio T56- 2.29 1st, 1.61 2nd, 1.22 3rd, 1.00-1 4th, .85 5th, .75
6th, race ready $5,000.00USD FOB NY

Race ready units have a steel 3-4 shift fork, carbon fiber synchro rings,
and are shimmed for performance and durability. We build these units for
most of the professional teams that race in the Grand American Cup, Rolex,
Speed World Challenge, and SCCA T1 classes. We also offer the C5 Getrag
rear differentials in 4 ratios: 3.42, 3.73, 3.90, 4.10. and we have the
Exedy Single and twin Hyper clutches for the C5 Corvettes. These are the
only clutches that will perform perfectly in endurance and drag racing and
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Fax-845-753-2005 At 06:21 AM 2/10/2004, you wrote:
Click here to visit my garage Yeeah!
'04 Corvette A4 Coupe, Mag Red II/Lt.Oak
'02 Suburban Z71, Black/Neutral
'97 Lincoln Mark VIII, Opalescent/Tan
'97 Harley-Davidson FXSTC Softail Custom
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#6
Was bringt das eigentlich, immer ganze Threads als Zitat einzufügen, außer dass die Threads selber total aufgebläht werden??????????????
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#7
Zitat:Original von man-in-white
Was bringt das eigentlich, immer ganze Threads als Zitat einzufügen, außer dass die Threads selber total aufgebläht werden??????????????

Man-in-white ..... dein Post ist noch mehr Platzverschwendung ...... Mister Effectiveness sich vor Lachen auf dem Boden wälzen
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#8
Ich habe bei RSgear noch mal nach dem 5. und 6. Gang gefragt. Leider haben die keine Lösung, wo nur der 5. und 6. Gang ausgetauscht werden. Das "close ratio" Getriebe hat er etwas detailierter beschrieben:

Zitat:From mweinberg@rsgear.com Sun Feb 15 17:11:29 2004
Subject: Re: T-56

Hello,

The close ratio gear box has entirely different internals. It uses a one
piece counter gear and a different main shaft and extension housing. We
have to do a lot of machine work to make this happen. We currently are
supporting over 20 of these units raced in the Grand Am Cup and Speed world
challenge. I wish it was possible to just change 5th and 6th, but such is
not the case. While this conversion is expensive, we have proved it to be
very durable and it changes the loss of rpm per shift from about 1500 to
approx. 750 and this provides better lap times across the board. By using
the Exedy Hyper clutch in a single or twin disc configuration we further
drop drive train inertia which cleans up the shifts and preserves the
gearbox. In the 02 Corvette that I drove last year for Powell Motorsports
we ran consistent lap times on the 24 hour course at Daytona of 2.01 and
fractions. This course is approx 3.5 miles long. Please let me know how we
can be of help.

Best regards,

Mike Weinberg
Dyno-Center, Hans-Böckler-Str. 13, 40764 Langenfeld, Tel. 02173-9377070
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#9
Von Tremec gibt es das T-56 Getriebe mit den verschiedensten Übersetzungen:
https://www.tremec.com/English/products/T-56.asp
Dyno-Center, Hans-Böckler-Str. 13, 40764 Langenfeld, Tel. 02173-9377070
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#10
Im neuen "Chevy High Performance" ist ein riesiger Bericht über die Bearbeitung des T56. Auch RSgear wird da prominent vertreten.

Außerdem alle Einzelheiten über den C5-R Clone von http://www.hankthecrank.com
Wenn ich mir das dann zusammengerechnet habe, kostet der Motor mehr als ein neuer Benz Großes Grinsen

Lieber Till,
Kopie des Chevy High Performance Berichts auf dem gewohnten Wege zu Dir?

Viele Grüße
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