Corvetteforum Deutschland
Frage an Vergaserprofis - Druckversion

+- Corvetteforum Deutschland (https://www.corvetteforum.de)
+-- Forum: Technikforen (https://www.corvetteforum.de/forumdisplay.php?fid=1)
+--- Forum: Allgemeines Technikforum (https://www.corvetteforum.de/forumdisplay.php?fid=7)
+--- Thema: Frage an Vergaserprofis (/showthread.php?tid=38769)



Frage an Vergaserprofis - Stingray76 - 05.04.2009

Da wir jetzt schon mehrere Stammtischdiskositionen hatten und ich mir mitlerweile selber nicht mehr sicher bin müsst ihr jetzt für die Klärung herhalten.

Es geht um die Leerlauf-Gemisch-Einstellschrauben, bei Edelbrock und Holley Vergasern.
Nehmen diese Schrauben (wie eigendlich ihr Name schon sagt) direkt einfluss auf die Kraftstoffmenge
die vergast wird oder ändern die nur die Luftmenge die durchströmt und später erst das Benzin mitnimmt?
Also Stellt man an diesen Schrauben die Luftmenge ein die durchströmt oder die Kraftstoffmenge?

Wo kommt das Leerlaufgemisch eigendlich raus? Ich habe hier gerade einen zerlegten Douple Pumper und da sieht so aus als würde es knapp unter den Drosselklappen rauskommen.
Nur was kommt da raus nur Luft oder Kraftstoff-Luft Gemisch?


RE: Frage an Vergaserprofis - Hermann - 05.04.2009

Bin zwar nicht der Vergaserprofi, aber im Manual auf Seite 2/3 gibts eine genaue Beschreibung dazu:

Idle System: The Idle System delivers 100% of the idle fuel. It also meters fuel at off-idle hrottle positions; a large percentage at just off of idle decreasing to a minor influence as the throttle is opened wider. The idle setting is critical both to a smooth idle at proper rpm and to a smooth transition to part-throttle operation.
Fuel is drawn through the Idle System (Figure 2) by the intake manifold vacuum that is communicated at the Idle Screw Port (8) and Transfer Slot (7). Fuel in the bowl passes through
the Primary Main Jet and Metering Rod Restriction (1) and into the Primary Well (2). The fuel for the Idle System is drawn through the restriction at the end of the Idle Jet (3) - a brass
tube - and flows up the tube to the location of the 1st Idle Air Bleed (4) - a brass restrictor - where air is mixed with the liquid fuel. The emulsified air and fuel is then drawn through the
Idle Channel Restrictor (5) - a drilled passage that serves to increase the velocity of the air and fuel to promote better mixing. As the emulsified fuel is discharged from the Idle Channel
Restrictor, additional air is added at the 2nd Idle Air Bleed (6) - a drilled hole - and the highly aerated mixture then moves through the passages in the main-body to the location of the
Transfer Slot (7) and Idle Screw Port (8). The Transfer Slot (7) is a large air bleed when the throttle is closed, but as the throttle is opened the slot is exposed to manifold vacuum and
becomes a discharge port for Idle System fuel. The Idle Screw Port is a variable discharge restriction that is adjusted by the engine tuner to achieve the desired A/F Ratio at engine idle.


Greez
Hermann