05.12.2010, 19:16
Hallo
Sowenig ich weiss, ist bis 68 inclusieve die Kardanwelle mit 1310, ab 69 dann mit 1330 ausgerüstet.
Die Halbachsen dann mit 1350.
Egal ob SB oder BB.
MfG. Günther
Edit: Habe gerade gelernt, dass jüngere ( 80 usw ) Vetten auch wieder die 1310er hatten.
Hier ein paar Masse zum nachmessen, was momentan drin ist:
1310 series 3 -1/4" across the caps and a 1 -1/16" cup diameter. rated at 400ft/lbs continuous
1330 series... 3 -5/8" across the caps and a 1 -1/16" cup diameter. Rated at 550ft/lbs continuous.
1350 series .. 3 -5/8" across the caps and a 1 -3/16" cup diameter. rated at 680ft/lbs continuous.
Sowenig ich weiss, ist bis 68 inclusieve die Kardanwelle mit 1310, ab 69 dann mit 1330 ausgerüstet.
Die Halbachsen dann mit 1350.
Egal ob SB oder BB.
MfG. Günther
Edit: Habe gerade gelernt, dass jüngere ( 80 usw ) Vetten auch wieder die 1310er hatten.
Hier ein paar Masse zum nachmessen, was momentan drin ist:
1310 series 3 -1/4" across the caps and a 1 -1/16" cup diameter. rated at 400ft/lbs continuous
1330 series... 3 -5/8" across the caps and a 1 -1/16" cup diameter. Rated at 550ft/lbs continuous.
1350 series .. 3 -5/8" across the caps and a 1 -3/16" cup diameter. rated at 680ft/lbs continuous.
early 1968 L71 tri-power big block convertible.
GM-T56 Viper 6 speed manual , 4.11 rear.
HOOKER chrome side pipes. Long L88 hood.
Tires front 235 rear 255 on 8x15 real wire spoke rims
You can't beat short stroke displacement .
GM-T56 Viper 6 speed manual , 4.11 rear.
HOOKER chrome side pipes. Long L88 hood.
Tires front 235 rear 255 on 8x15 real wire spoke rims
You can't beat short stroke displacement .
